وکیل دیوان عدالت اداری

مشاوره: 09144330240

  • 1401/12/18
وکیل دیوان عدالت اداری

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

دیوان عدالت اداری

پیش از آنکه به معرفی وکیل دیوان عدالت اداری بپردازیم بهتر است این موضوع را بررسی کنیم که دیوان عدالت اداری به کجا گفته می شود؟

دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی است که در آن به شکایات و اعتراضات مردم علیه نهادهای دولتی و سازمان های دولتی رسیدگی می شود. این مرجع قضایی زیر نظر قوه قضاییه بوده و رئیس آن نیز توسط رئیس قوه قضاییه منصوب می شود. همچنین دارای آیین دادرسی به خصوصی برای خود است و نحوه رسیدگی به دعاوی در آن با دادگاه هایی چون دادگاه عمومی و انقلاب بسیار متفاوت است.

 

وکیل دیوان

 وکلای دیوان عدالت اداری اشخاصی هستند که موکلین خود را در پیگیری پرونده ‌هایی که علیه نهادهای دولتی صورت می گیرد یاری می کنند. یعنی هنگامی که مردم و یا حتی کارمندان نهادهای دولتی مانند شهرداری ها و... به مشکل حقوقی برمی‌خورند برای دریافت حقوق خود و همچنین رفع مشکلشان به وکیل دیوان عدالت ارائه اداری مراجعه می کنند. این وکیل نیز مانند دیگر وکلا تحصیلات خود را در زمینه حقوق گذرانده است. بنابراین می توان گفت که این وکیل می تواند هر نوع پرونده ای را قبول کند. اما بر اساس علایق شخصی خود تصمیم می گیرد که در این زمینه فعالیت کند. توجه داشته باشید که پرونده های دیوان عدالت اداری سختی های بسیار زیادی دارند بنابراین در هنگام انتخاب وکیل حتماً شخصی مسلط و مجرب انتخاب کنید.

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری

با توجه به اینکه در پرونده های طرح شده در دیوان عدالت اداری طرف شکایت افراد، نهادهای دولتی هستند در نتیجه این نهادها از وکلای بسیار متخصص و همچنین مجرب برای دفاع از خود استفاده می کنند. بنابراین لازم است که افراد پیش از طرح دعوا حتماً با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری مشورت کنند و همچنین برای پیگیری پرونده خود از این وکلا کمک بگیرند.

هنگامی که در مورد وکیل تخصصی صحبت می‌کنیم منظورمان وکلایی هستند که به طور کامل با قوانین و مقررات تخصصی در حوزه دیوان عدالت اداری آشنا می باشند. زیرا وکلای بسیاری وجود دارند که در زمینه های دیگر مشغول به کار هستند و آگاهی و اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارند. پس در هنگام انتخاب وکیل متخصص و مناسب برای پرونده های دیوان عدالت اداری دقت کافی داشته باشید.

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

وکیل متخصص دیوان عدالت

همانطور که در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم وکیل متخصص دیوان عدالت اداری از نظر تحصیلات تفاوتی با دیگر وکلا ندارد. اما پرونده هایی که قبول به پیگیری آن ها می کند مربوط به اختلافات کارگر و کارفرما، کمیسیون مالیاتی، شهرداری ها و... می باشند. این وکلا باید علاوه بر صلاحیت اخلاقی، تخصص و تجربه کافی در زمینه دعاوی دیوان عدالت اداری را نیز داشته باشند. یعنی به طور کامل با موارد زیر آشنا باشند:

۱. با نحوه ثبت اعتراض به آراء صادر شده در دیوان آشنا باشد. زیرا ثبت اعتراض در دیوان عدالت اداری در مقایسه با مراجع قضایی دیگر تشریفات مخصوص به خود را دارد.

۲. توانایی لازم برای بررسی اصالت اسناد و همچنین تشخیص لازم الاجرا بودن یک سند را داشته باشد.

۳. توانایی ارائه مشاوره حقوقی در تمام زمینه های دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

۴. مهارت کافی برای تنظیم دادخواست حقوقی اصولی را داشته باشد.

۵. با تمام مراحل رسیدگی به یک پرونده در دیوان عدالت اداری آشنا باشد.

۶. تجربه لازم برای شکایت از نهادهای دولتی در زمینه اخراج غیر قانونی و... را داشته باشد.

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

مسائل حقوقی و مراجع قضایی در ایران در زمینه های مختلفی وجود دارند. به همین دلیل اغلب وکلا تلاش می کنند تا در یک زمینه خاص تخصص کسب کنند که یکی از این حوزه های فعالیت وکلا نیز دیوان عدالت اداری است. با توجه به اینکه پیچیدگی پرونده ها در این زمینه بیشتر بوده و همچنین روند رسیدگی به پرونده ها تفاوت زیادی با دیگر مراجع دارد انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما بهترین وکیل در این زمینه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مهمترین ویژگی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری این است که به دلیل داشتن تجربه بیشتر در این زمینه بتواند راه حل های خلاقانه تری را برای دفاع و همچنین احقاق حقوق موکل خود ارائه دهد.

همچنین می تواند با بهترین دفاع و بهترین دادخواست زمان و هزینه رسیدگی به پرونده را تا حد امکان کاهش دهد.

 

مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری

یکی از آسان ترین و بهترین راه های مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری مشاوره تلفنی می باشد. با استفاده از مشاوره تلفنی افراد می توانند سوالات کوتاه خود را از وکیل بپرسند. همچنین آشنایی نسبی با وکیل پیدا کرده و در صورت تایید و نیاز با مراجعه حضوری وکالت پرونده خود را با خیالی آسوده تر به او بسپارند. زیرا صرف داشتن مدرک وکالت، نشان دهنده تجربه و مهارت کافی وکیل در زمینه دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری نیست.

همچنین می توانید با استفده از مشاوره تلفنی در هر مکان و زمانی از شبانه روز با وکیل مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

وکیل دعاوی دیوان عدالت اداری

این وکیل شخصی است که به موکل خود در دعاوی قابل طرح در دیوان عدالت اداری کمک می کند. که در ادامه به برخی از این دعاوی اشاره کرده ایم:

۱. دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی، شهرداری و...

۲. رسیدگی به اعتراضات و شکایت از احکام صادر شده از کمیسیون مالیاتی، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و...

۳. رسیدگی به شکایت ها و اعتراضات افراد مبنی بر احکام صادر شده از هیئت های رسیدگی به تخلفات که یکی از آن ها هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما می باشد.

و...

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری

یکی از رایج ترین سوالاتی که موکلین در هنگام انتخاب وکیل می پرسند هزینه آن است. در پاسخ به این افراد می ‌توان گفت که هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری تعرفه خاصی ندارد و به طور کامل بستگی به توافق وکیل و موکل دارد. زیرا در برخی موارد ممکن است روند رسیدگی به پرونده طولانی تر و همچنین پیچیدگی بیشتری داشته باشد. در نتیجه در چنین شرایطی هزینه یا همان حق الوکاله وکیل بیشتر خواهد بود. همچنین میزان تحصیلات وکیل نیز می تواند تاثیر بسزایی در در تعیین این هزینه داشته باشد.

نظرات :
ارسال نظر :